تبلیغات
یک فنجان چای داغ - چین و صنعت هواپیمایی
تاریخ : پنجشنبه 20 بهمن 1390 | 01:10 ب.ظ | نویسنده : امیر حسین عربان
خب بازدیدکنندگان عزیز این بار سراغ پیشرفت چین در صنعت هوایی می رویم:
حتما مطلع هستید که ایران کشوری پولدار است!! با تحریم هایی که علیه ایران صورت گرفته این سرمایه ی نسبتا زیاد همین جوری رو دستمون مونده!
منظور از این نوشته ها این است که اگر ایران تحریم نمی شد هم اکنون با توجه به مشکلات وحشتناک مالی اروپا ایران می توانست شرکت های صنعتی و ... را از آنها خریداری کند و این کار باعث پیشرفت هرچه سریع تر ایران از لحاظ اقتصاد و صنعت می شد!
اما همین کار توسط چینی ها انجام شده!
چینی ها با خرید شرکت های کوچک و بزرگ توانسته صنعت هوایی خود را تقویت کرده و در آینده ای نه چندان دور مطمئنا رقیب اصلی آمریکا در صنعت هوایی هم می شود.
البته قرار است جت های مسافرتی را به تولید انبوه رسانده و مطمئنا به کشور های دیگر ارسال کند.
چین می تواند به کمک هواپیمایی ایران بیاید و گامی در جهت رشد صنعت هوایی ما شود.
لطفا به ادامه ی مطلب در این مورد توجه فرمایید:
با گسترش سریع شرکتهای هواپیمایی چینی، چین در پی ایجاد صنعت هوایی است که باعث شود این شرکتها خرید هواپیمای خود را در داخل انجام دهند و حتی به خارج نیز هواپیما صادر کند. به نظر می‌رسد که چینی‌ها با بلندپروازی خود به رقیب بوئینگ و ایرباس تبدیل خواهند شد.

به گزارش «تابناک»، همه از رشد سریع هواپیماسازی چین مطلع هستند. در ژانویه 2011، پرواز جنگنده رادار گریز J-20 چین که از حیث ظاهری شبیه به F-22 ایالات متحده است، غرب را بهت‌زده کرد. تا پایان همین سال، شرکت سازنده هواپیمای مسافربری C919 از شرکتهای هواپیمایی سفارش ساخت تعداد زیادی از این جت مسافربری را دریافت کرد. این هواپیما تهدیدی برای بوئینگ 737- max و ایرباس A320neo تلقی می‌شود.

حال مشخص شده است که چین گام دیگری برداشته است که به اندازه ساخت J-20 و C919 و شاید هم بیشتر اهمیت دارد.

کوین مایکل، متخصص صنعت هوایی در گفتگو با شبکه اطلاعاتی لانگ‌لی ادعا کرده است که چین دارد به آرامی شرکتهای کوچکی را خریداری می‌کند که قطعات حساس مورد نیاز جت‌های مسافربری را می‌سازند. به عقیده وی، این کار سبب خواهد شد که چین از اتکای به خارج رهایی یابد. این انتقال فن‌آوری از غرب به شرق چین را به این توانایی خواهد رساند که صنعت هواپیماسازی کاملا بومی به وجود آورد که توانایی رقابت با بوئینگ و ایرباس را داشته باشد.

چین که زمانی تنها تولید کننده کالاهای ارزان قیمت برای قفسه‌های فروشگاه‌های وال مارت بود، اکنون گام در راهی گذاشته است که بتواند جت‌های پیشرفته مسافربری را در تعداد فراوان تولید کند. نشانه این پیشرفت، جت جنگنده J-20 است که پیشرفته بودن آن فراتر از انتظار غرب بود.

چین با تزریق منابع مالی به شرکت سازنده هواپیمای C919، یعنی شرکت کوماک (Commercial Aircraft Corporation of China) قدم در راه رقابت با بوئینگ و ایرباس گذاشته است. طبق برآوردها، چین تا سال 2030، به حداقل 5هزار جت تجاری نیاز دارد. علاوه بر این، AVIC که کنسرسیومی از شرکت‌های هواپیماسازی چین است و نقش ستون فقرات صنعت هواپیماسازی چین را بازی می‌کند در حال خرید شرکت‌های کوچک‌تر است.




طبقه بندی: اقتصادی،  سیاسی،